På Curacao Marine ställer man undan de båtar som lämnas för långtidsförvaring i ett område man kallar ”Security Area” när ägaren lämnar marinan. I Security Area får inga kunder befinna sig, endast deras båtar. Området är inhägnat med taggtrådsstängsel och bevakas med doberman-hundar. Under tiden man har båten på land och är på marinan står man i ”Working Area”. När man reser tillbaka till sin båt gäller det att varsko marinan så de tar fram båten tills man är tillbaka. Eftersom vi anlände på kvällen när det är mörkt valde vi att ta in på hotell första natten. Kändes inte bra att komma till en mörk båt utan el och vatten inkopplat. Massa bagage som skall ombord och grejer som ska ut ur båten. Leta rätt på stege osv. Vi är glada att vi bestämde oss för hotellövernattningen för när vi anlände till marinan visade det sig att man förväxlat vår båt Balance med en båt som heter Baloo. De snabba pojkarna på marinan bytte båtarna på ca en timme.
Vi har en del jobb att göra på båten innan vi sjösätter.
Båten är ordentligt dammig/smutsig utvändigt efter landförvaringen. Mycket
puts!
När man har en båt som vår med ett teakdäck som är bortåt
tjugo år är det en ”never ending story” med utbyte av teakpluggar i däcket.
Massor med plugg att byta nu.
Vi gav oss i kast med arbetena direkt. Framåt eftermiddagen kroknade vi av trötthet. Vi tycker själva att vi brukar klara värmen ganska bra och trodde först att det berodde på ovana vid värmen. Och lite trötthet efter resan. Marinapersonalen berättade för oss att det var 45 grader varmt och det är förhållandevis mycket vid fysiskt arbete!
Roligt att läsa om era äventyr
SvaraRaderaDet skall bli spännande att följa era äventyr på
SvaraRaderapå världshaven.
Kram från Anette o mig
Följer! Skulle gärna byta just nu, här är riktigt höstrusk och trist klimat inte bara vas beträffar vädret.
SvaraRaderaKul att du följer! Men du behövs nog därhemma med tanke på det godhjärtade och beundransvärda arbete du utför på Orust!
SvaraRadera