Translate

Alligator River

Bald headed Eagle  -  Vithövdad havsörn

(In English below)
Kom till staden Oriental i North Carolina. På en del platser längs ICW finns ”gratis-marinor” och i Oriental finns en. Det grundade upp kraftigt vid bryggan när vi lade till. Tyckte det kändes som att vi lutade något på morgonen när vi vaknade. Ekolodet visade 1,2 meter! Men vi tog oss loss och det gick bra.

På kvällen stannade en kvinna sin cykel och kom ut på bryggan. Pekade på vår OCC-klubbflagga och sa ”you are flying fish!”. Visade sig att vi nu träffat Ann Clement som tillsammans med sin man Neville är Port Officers för OCC (Ocean Cruising Club) i Oriental.

Hon ville absolut att vi skulle följa med henne hem och träffa hennes man Neville vilket vi gjorde. Det blev en fantastisk kväll med fantastiska berättelser och ett möte med fantastiska människor! Neville föddes i Wales och bodde i England när Ann ensamseglade sin 28 fots segelbåt över Atlanten. När båten seglades tillbaka till USA var Neville med ombord. Tillsammans byggde de senare en 46 fots katamaran som de seglade i många år. Med ålderns rätt har de nu en motorseglare. Neville är 82 år, Ann är 75. Vi tänker träffa dem igen till hösten när vi går söderut. Om vi hinner! De avseglar i November mot Bahamas! Eller så träffar vi dem där.

Genom hela Alligator River, en sträcka på omkring 40 sjömil, mötte vi endast en båt. Alligator River går genom ett vildmarksområde. Med tanke på vattendragets namn hade vi kanske trott vi skulle se några sådana djur men det gjorde vi inte. Enligt guideboken kunde man eventuellt få se svartbjörn i området men det gjorde vi inte heller. Vi såg den amerikanska nationalfågeln ”Bald Headed Eagle” eller ”vithövdad havsörn” och en del sköldpaddor.

Efter broöppningen vid Alligator River Bridge tog vi 90 grader babord in till Alligator River Marina. Där fyllde vi diesel till bra pris och bokade in oss för två nätter. Detta med tanke på ett annalkande oväder. Inatt väntas stormvindar. När vi kom in till den lilla marinan var vi enda båten där men senare kom en båt till. En väldigt liten men väl skyddad marina lokaliserad ”in the middle of nowhere”.

Det blir nog påskfirande i Alligator River Marina för oss. Vi har ägg, sill, köttbullar och Linje-akvavit så vi klarar oss bra! Glad Påsk!
One boat meeting in Alligator River

Turtles

Alligator River

Alligator River Marina

(In English:)
We arrived to Oriental in North Carolina. In some places along the ICW there are free docks and in Oriental there is one. It became rather shallow at the dock. Felt like the boat was leaning in the morning when we woke up. Depth sounder showing 1,2 meters (4 feet)! We came off and it was OK.

In the evening a woman stopped her bicycle and came out on the dock. Pointed on our OCC burgee and said ”you are flying fish!” It turned out that we had now met Ann Clement who together with her husband Neville are OCC (Ocean Cruising Club) Port Officers in Oriental.

She insisted that we should follow her to her home to see her husband Neville which we did. It became a wonderful evening with amazing stories and a meeting with great people! Neville was born in Wales and lived in England when Ann singlehanded sailed her 28 foot boat across the Atlantic. When the boat was sailed back to USA they were both onboard. Together they later built a 46 foot catamaran that they sailed during many years. With the right of age they now have a motor sailor. Neville is 82 and Ann is 75. We plan on meeting them again in the fall when we are sailing south. However, in November they are on their way to the Bahamas so if we do not get there before then we might meet them in the Bahamas.

All the way along the Alligator River, around 40 nautical miles, we only met one boat. Alligator River goes through a rather desert and wild area. Thinking of the name of the river we thought we might see some of those animals but we did not. According to the guide book you might see black bear in the area but we did not. We saw the American National bird the Bald Headed Eagle and some turtles.

After the bridge opening at Alligator River Bridge we turned 90 degrees to port to Alligator River Marina. We filled diesel at a reasonable price and made reservation to stay two nights. This because of an approaching bad weather. Coming night storm winds are expected. When we arrived to the small marina we were the only boat there. Later one more boat arrived. The marina is very small but well protected and located ”in the middle of nowhere”.

Looks like we will spend Easter in Alligator River Marina. We have eggs, Swedish herring, Swedish meatballs and Linje-akvavit so we will be fine! Happy Easter!